[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پایگاه مرتبط

  دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

AWT IMAGE

..
:: راهنمای نگارش مقالات ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۲/۹/۱۰ | 

 

  راهنمای نویسندگان مقالات: مجله پرستاری گروه های آسیب پذیر

  مجله پرستاری گروه های آسیب پذیر وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر. دانشکده پرستاری و مامایی می باشد و به صورت فصلنامه به انتشار می رسد. مقالات و مطالب دریافت شده، توسط گروهی از مطلع ترین و مجرب ترین متخصصین رشته های مختلف علوم پزشکی از همه دانشگاه ها و مراکز علمی کشور، بررسی گردیده و پس از طی مراحل داوری و امور فنی به انتشار می رسند.

  مجله « پرستاری گروه های آسیب پذیر » به انتشار مقالات به یکی از اشکال زیر در حوزه های مختلف مرتبط با مراقبت از گروه های آسیب پذیر می پردازد:

  الف) مقالات پژوهشی اصیل (Original Research Article) : این نوع مقالات بر اساس یک طرح پژوهشی منظم و یافته های علمی مستحکم نگاشته شده و باید شامل قسمت های عنوان، چکیده(فارسی و انگلیسی)، مقدمه، روش، یافته ها، بحث، نتیجه گیری و منابع باشند.

  ب) مورد نگاری (Case Report) : این نوع مقالات باید بر اساس مشاهده یک مورد یا موارد خاص حرفه ای که نگاه و شناخت ویژه ای را ارائه کرده باشد نگاشته شوند و شامل عنوان، چکیده (فارسی و انگلیسی)، مقدمه، گزارش مورد، بحث، منابع و مستندات می باشند.

  ج) مقالات مروری (Review article) : این نوع مقالات باید بر اساس احاطه کامل نویسنده به موضوع و استفاده از حداقل 20 منبع قابل قبول علمی تهیه شوند و شامل عنوان، چکیده، مقدمه و تاریخچه ای در مورد موضوع، هدف از انجام مطالعه، مطالب علمی و مطالعات انجام شده مربوط به موضوع، تجزیه و تحلیل و بحث درباره پژوهش های ارائه شده و نتیجه گیری باشند. نتیجه کلی همراه با پیشنهادهای سازنده نیز برای آینده بیان شود. ( از 20 منبع حداقل 3 منبع آن متعلق به نویسنده و مرتبط با موضوع مقاله باشد).

  د) مقالات کار گروهی (Team Work) : این مقالات بر اساس کار مشترک و گروهی در مورد موضوع خاص حرفه ای به ویژه در سطح ملی (همکاری بین دانشگاه ها) و بین المللی است. پذیرش این نوع مقاله برای مجله در اولویت قرار دارد.

  ه) نامه به سردبیر (Letter to Editor) و پاسخ نامه به سردبیر (Response) .

  پژوهشگران محترم می توانند مقالات خود را با رعایت کامل اصول و موارد زیر از طریق سیستم ارسال الکترونیکی (Online Submission) به مجله ارسال نمایند:

 

  1. مجله پرستاری گروه های آسیب پذیر مقالاتی را که در هیچ مجله دیگری به چاپ نرسیده باشد، برای انجام مراحل داوری دریافت می کند، ضمنا مقاله ای که بصورت چکیده یا پوستر در یک همایش یا سمینار علمی ارائه شده باشد یا به صورت مختصر (با نصف حجم مقاله اصلی) و با تعداد کمتر جدول و نمودار در یک همایش یا سمینار چاپ شده باشد به عنوان مقاله اصیل نیز قابل بررسی است. در تمام موارد فوق لازم است، مؤلف مراتب را به همراه تصویر خلاصه مقاله یا پوستر، طی نامه ای برای سردبیر فصلنامه پرستاری گروه های آسیب پذیر ارسال نماید. مقاله ارسالی نباید قبلا در نشریات دیگر به چاپ رسیده باشد. ارسال همزمان مقاله به سایر مجلات و یا ارسال آن قبل از مشخص شدن تصمیم نهایی، موجب رد مقاله می گردد.

  2. تنها مسیر ارسال مقالات به مجله پرستاری گروه های آسیب پذیر از طریق سیستم ارسال الکترونیکی در وبگاه مجله به نشانی: www.nvj.bpums.ac.ir می باشد. بنابراین لازم است نویسنده مسئول با ثبت نام در این سیستم اقدام به ارسال فایل «نامه به سردبیر (cover letter) »، «فایل اصلی مقاله (manuscript) » و فایل های ضمیمه نماید. همه مکاتبات، درخواست و دریافت اصلاحیه، اعلام وضعیت نهایی مقالات با نویسنده مسئول (رابط) خواهد بود. (راهنمای ارسال الکترونیکی در وبگاه موجود است.) در صورتی که مقاله پیشتر به مجله دیگری ارسال و رد شده است، نویسنده مسئول موظف است مراتب را در نامه به سردبیر (cover letter) متذکر شود.

  3. اسامی خاص و یا واژه هایی که در متن، جداول و غیره به صورت مخفف درج می شوند، از مخفف های مشهور و بین المللی بوده و کامل آن ها یکبار در متن به همراه مخفف داخل پرانتز نوشته شوند.

  4. نمودار ها، تصاویر و جداول ارسالی باید از وضوح کامل برخوردار باشند و در صفحات جداگانه تهیه، شماره و عنوان جداول در بالای آن و برای نمودارها در زیر آن قید شود. تصاویر افراد نباید قابل شناسایی باشد.

  5. همه فایل های ارسالی باید با ساختار doc و تهیه شده توسط نرم افزار word2003 با فاصله خطوط 5/1، و حاشیه 5/2 سانتی متر از هر سمت، نوع و اندازه حروف برای زبان فارسی B mitra فونت 12 و برای زبان لاتین Times New Roman فونت 12 باشد. نام فایل ها باید لاتین انتخاب شوند.

  6. مسئولیت صحت و سقم مطالب به عهده نویسنده/نویسندگان مقاله است. همچنین از زمان انجام مطالعه تا ارسال مقاله نبایستی بیش از 5 سال فاصله وجود داشته باشد.

  7. مجله حق رد، قبول، اصلاح، ویرایش و خلاصه نمودن مقالات را برای خود محفوظ می دارد و مقالات ارسالی به همراه ملحقات آن مسترد نخواهد شد.

  8. مقالات به شرطی پذیرفته می شوند که اصول اخلاقی بر اساس معاهده هلسینکی _ توکیو در مورد مطالعات بالینی در انسان مراعات شده و رعایت آن به تأیید کمیته اخلاق مؤسسه ای که پژوهش در آن صورت گرفته رسیده باشد. همچنین در این گونه مطالعات می بایست از افراد مورد مطالعه رضایت نامه اخذ و این موضع صراحتا در متن مقاله ذکر گردد.

  9. چاپ مطالب مندرج در مجله به شرط ذکر منبع مجله پرستاری گروه های آسیب پذیر، بلامانع است.

  10. در هر شماره فقط یک مقاله مروری و از هر فرد فقط یک مقاله به عنوان نویسنده اول یا مسئول به انتشار می رسد.

  11. مقاله به شرطی پذیرفته می شود که اصول اخلاق پژوهش در آن رعایت شده و مراتب به تأیید کمیته اخلاق مؤسسه مربوطه رسیده باشد. همچنین برا ی مطالعات کارآزمایی بالینی لازم است مطالعه در مرکز ثبت کارآزمایی های ایران ثبت و شماره آن به مجله ارسال گردد.

  12. متن نامه به سردبیر باید شامل موارد زیر باشد:

  * اعلام رضایت همه نویسندگان مقاله از ارسال آن به مجله پرستاری گروه های آسیب پذیر

  * اعلام عدم ارسال و چاپ مقاله در نشریات داخلی دیگر تا حصول نتیجه نهایی از سوی مجله پرستاری گروه های آسیب پذیر

  * توجه: نویسندگان محترم می توانند در نامه به سردبیر سه داور که در زمینه مقاله ایشان تخصص و مقالاتی داشته باشند را پیشنهاد نمایند و در نظر داشته باشند که :

  · لازم است حداقل نام کامل و پست الکترونیک (Email) داور پیشنهادی خود را اعلام نمایند و در صورت امکان نشانی پستی و شماره تماس ایشان را ذکر کنند.

  · متعهد باشند که در مورد مقاله خود با داوران پیشنهادی تماس حاصل ننمایند.

  · مجله در مورد استفاده یا عدم استفاده از داوری داوران پیشنهادی آزاد است.

  فرایند ارزیابی پذیرش مقالات:

  1. پذیرش مقالات منوط به رعایت دقیق اصول کلی ذکر شده می باشد.

  2. هریک از مقالات دریافتی حداقل توسط سه نفر مورد داوری قرار گرفته و تصمیم گیری نهایی درمورد انتشار مقالات در شورای هیأت تحریریه مجله و پس از ارزیابی های به عمل آمده توسط داوران صورت می گیرد.

  نحوه تنظیم صفحات مقاله:

  صفحه عنوان

  1- عنوان مقاله کوتاه (حداکثر 15 کلمه)، حاوی موضوع کلی و جهت گیری پژوهشگر در آن موضوع و هماهنگ با متن مقاله باشد. در مطالعات کیفی نیز عنوان باید نشان دهنده پدیده مورد مطالعه و مبتنی بر تجزیه باشد و با حروف ضخیم (bold) تایپ شود.

  2- دارای عنوان مختصر برای هر صفحه (حداکثر 5 کلمه) باشد.

  3- نام نویسنده/ نویسندگان زیر سطر عنوان مقاله ذکر گردد.

  4 – مؤلف مسئول (Corresponding Author) با علامت * متمایز شود و در زیر نویس صفحه اول به این صورت ذکر گردد: (*Corresponding Author) * مؤلف مسئول

  5 – مشخصات کامل نویسنده(گان) مقاله شامل رتبه علمی و نشانی نویسنده/نویسندگان و محل اشتغال آن ها که شامل دانشگاه، دانشکده و یا مؤسسه پژوهشی مربوط به آنان است، در پاورقی صفحه اول؛ چکیده فارسی و همچنین چکیده انگلیسی درج گردد.

  6 – در چکیده انگلیسی اصول نام نویسی لاتین رعایت گردد به این صورت که اول نام خانوادگی ، سپس حرف اول نام و بعد درجه علمی به صورت Ph.D ، MD B.Sc, ذکر شود.

  7 – کدپستی، تلفن، نمابر و آدرس الکترونیک نویسنده مسئول زیر مشخصه آن در صفحه اول ذکر شود.

  چکیده

  چکیده مقاله ( اعم از فارسی و انگلیسی) در صفحه های مستقل به صورت سازمان یافته ( دارای ساختار Structural ) حداکثر 250 تا 300 کلمه بدون ذکر منابع و اختصارات و نماینده تمام مفاهیم و عناصر محتوی مقاله و به صورت زیر باشد:

  مقدمه: این بخش حداقل در دو تا سه جمله در ارتباط با ضرورت مطالعه یا جمع بندی مروری بر متون باشد.

  هدف: جمله ای روشن، قابل اندازه گیری یا قابل دستیابی باشد و در همه قسمت های مقاله یکسان استفاده گردد.

  روش: باید شامل اطلاعات کلی در مورد نوع مطالعه، جامعه و نمونه، جامعه و ابزار جمع آوری داده ها، زمان، نوع مداخله و آزمون های آماری به کار گرفته شده باشد.

  یافته ها: در مطالعات کمی، یافته ها متناسب با هدف به تفکیک گروه های مطالعه به همراه نتایج و ضریب و فاصله اطمینان بیان گردد. در مطالعات کیفی طبقات، درونمایه ها یا مفاهیم و یا تبیین نظری یافته ها در رابطه با پدیده مورد مطالعه به همراه توضیح مختصر، مرتبط و روشن کننده بیان گردد.

  نتیجه گیری: این بخش نباید تکرار یافته های پژوهش باشد. در این بخش جمع بندی نهایی یافته ها همراه با توصیه ها، کاربرد های بخش یافته ها یا نتایج در پرستاری بیان شود.

  کلید واژه: حداکثر 5 واژه اصلی بر اساس MeSH ، چکیده فارسی و انگلیسی با یکدیگر مطابقت داشته باشد. واژه های کلیدی در چکیده فارسی به زبان فارسی و در چکیده انگلیسی به زبان انگلیسی نوشته شود.

  متن اصلی مقاله

  متن اصلی مقاله شامل: مقدمه، روش، یافته ها، بحث، نتیجه گیری نهایی و منابع می باشد.

  · مقدمه

  مقدمه باید خلاصه، روشن، هدفمند و منظم نوشته شود. لذا نویسندگان محترم لازم است به نوع، توالی و ترتیب منطقی اطلاعات ارائه شده در مقدمه توجه نمایند. این اصول در مطالعات کمی و کیفی تفاوتی ندارند و این اصول و ترتیب آن ها شامل:

  1 – توضیح در مورد موضوع و عرصه پژوهش به صورت عام.

  2 – توضیحات اختصاصی تر در مورد جنبه یا بعدی از مشکل که مورد توجه خاص این مطالعه است.

  3 – مروری بر یافته های مطالعات دیگر که مرتبط با مسأله و موضوع پژوهش می باشد.

  4 – تحلیل اطلاعات ارائه شده در سه بعد فوق خصوصا یافته های مطالعات مرتبط و تبیین خلأ یا شکاف موجود در مورد مسأله مورد پژوهش در راستای ضرورت انجام مطالعه حاضر

  5 – بیان اهداف یا سؤالات یا فرضیه های اصلی پژوهش

  روش مطالعه

  یکی از بخش های مهم مقاله که تابلوی استحکام و دقت مطالعه می‌باشد، اطلاعاتی است که در روش مطالعه بیان می‌گردد. با توجه به تفاوتهای روش شناسی مطالعات کمی و کیفی، نحوه نگارش این بخش به طور مجزا بیان می‌شوند.

  در مطالعات کمی، روش باید شامل اطلاعاتی روشن و کامل در باره:

  1- طراحی مطالعه و تناسب آن با هدف/سوال/فرضیه و زمان و مکان، جامعه مطالعه، نمونه ها، ویژگی های ورود و خروج آنها از مطالعه، برآورد اندازه نمونه ها، روش نمونه گیری و نحوه و روند تخصیص آنها در گروههای مطالعه

  2- روش کار یا مراحل مداخله، ابزار اندازه گیری، اعتبار و پایایی آن، روند امتیاز بندی داده های حاصل از ابزار (کمی و کیفی) و ملاحظات اخلاقی

  3- نحوه مدیریت داده ها، نرم افزارهای کامپیوتری، روش ها و آزمون های آماری

  در مطالعات کیفی، باید شامل اطلاعاتی روشن و کامل در باره:

  1- طراحی مطالعه و تناسب آن با هدف/سوال تحقیق، زمان و مکان یا محیط طبیعی مطالعه، نحوه دستیابی به مشارکت کنندگان و ویژگی های آنها

  2- روش یا نحوه ورود پژوهشگر به عرصه طبیعی مطالعه، توضیح کامل در مورد روش ها و مراحل تولید یا جمع آوری داده ها، نحوه و معیار اشباع یا اتمام جمع آوری داده ها، توضیح روش های بکار رفته در تعیین اعتبار و دقت داده ها، مقبولیت ( Credibility )، تأیید پذیری( Confirmability )، قابلیت انتقال ( Transferability )، قابلیت وابستگی ( Dependability ) و ملاحظات اخلاقی

  3- نحوه مدیریت داده ها، نرم افزارهای کامپیوتری (در صورت استفاده)، روش ها آنالیز داده ها و تناسب آن با روش مطالعه.

  یافته‌ها

  یکی دیگر از بخش های مهم مقاله که آینه تمام نمای دستاورد مطالعه می‌باشد، اطلاعاتی است که در بخش یافته ها بیان می‌گردد. از آنجایی که نوع یافته های مطالعات کمی و کیفی متفاوت اند، نحوه نگارش این بخش نیز به طور مجزا بیان می‌شود.

  یافته ها در مطالعات کمی شامل:

  1- بررسی میزان و توزیع متغیرهای دموگرافیک و مداخله گر(نحوه توزیع و یکسان بودن آنها در گروه های مطالعه)

  2- یافته های اصلی بر اساس اهداف مطالعه به روشنی و به اندازه کافی ارائه گردد. به طوری که خواننده بتواند به راحتی در مورد میزان دستیابی به اهداف قضاوت کند.

  3- داده ها و مفاهیم آماری مثل تعداد/ درصد و یا میانگین/انحراف معیار بدون تفسیر ذکر گردند. نوع و تناسب آزمون ها و سطح معنی داری آن ها بیان شوند.

  4- داده ها و یافته هایی که در جداول و نمودارها ارائه می‌گردد نباید در متن تکرار شود و در حد امکان به طور خلاصه در مورد توزیع آنها در متن جمع بندی صورت گیرد.

  5- جداول و نمودارها به زبان فارسی و شامل عنوان رسا، زمان و مکان اجرای مطالعه باشد. تعداد آنها حداکثر 5 مورد بوده و اندازه آن ها از cm 15×10 بزرگ‌تر نباشد و نیازی به زیرنویس ندارند فقط نمادها (نظیر * ، + .. ) زیرنویس شوند.

  در مطالعات کیفی:

  1 - ابتدا براساس الگوریتم و روش آنالیز انتخاب شده در مطالعه گزارش مختصری از یافته ها در هر مرحله بیان شود.

  2- سپس طبقات، مفاهیم یا درونمایه های اصلی با زیر مجموعه آن ها به همراه نقل قول های مستقیم مشارکت کنندگان یا داده های اولیه ثبت شده بیان و توضیح داده شوند.

  3- در آخر متناسب با سؤال یا سوالات پژوهش (معنی و یا فرآیند پدیده مورد مطالعه)، یافته های مطالعه تبیین شوند، به طوری که معنی تبیین شده و یا نظریه اساسی برآمده از داده های مطالعه و نشان دهنده ارتباط منطقی و روشن مفاهیم، درونمایه ها، طبقات یا متغیر اصلی باشند.

  بحث

  بحث باید حاوی جمع بندی و نتیجه گیری از یافته ها در راستای چگونگی پاسخ به اهداف یا سوال های پژوهش باشد و در ارائه آن به این نکات توجه شود:

  1 - در مطالعات کمی این جمع بندی بدون بیان و تکرار یافته های عددی و آماری باشد.

  2- چگونگی ارتباط یافته های مطالعه حاضر با یافته های دیگر تحقیقات ( موافق و مخالف) انجام شده در ایران و جهان (با ذکر منابع) مقایسه و تحلیل ( نه فقط توصیف) گردد و دلایل رد و یا قبول آنها بحث گردد.

  3- یافته های غیر قابل انتظار نیز بررسی و تفسیر گردند.

  4- اگر مطالعه‌ای مبتنی بر چارچوب نظری و مدلی انجام شده باشد، باید یافته ها را در ارتباط با آن نیز تفسیر نماید.

  5 - از اظهار نظر در مواردی فراتر از یافته‌های مطالعه خودداری شود.

  نتیجه‌گیری نهایی

  نتیجه گیری نهایی باید شامل جمع بندی نهایی و مختصر از مطالب بحث در ارتباط با هدف کلی یا فرضیه یا سؤال اصلی پژوهش باشد. لذا

  1 - مقاله با یک نتیجه‌گیری روشن که از حد نتایج مطالعه فراتر نرود، جمع‌بندی گردد.

  2- موارد کاربرد یافته ها، محدودیت‌های مطالعه و میزان تعمیم‌پذیری آن مورد توجه قرار گیرد.

  3 - پیشنهادهایی جهت انجام مطالعات بعدی و به کارگیری یافته‌ها در این بخش قابل طرح می‌باشد.

  تشکر و قدردانی

  در این قسمت از مؤسسه تأمین کننده بودجه، افراد و یا سازمان‌هایی که به نحوی در انجام مطالعه و یا نگارش مقاله همکاری نموده‌اند قدردانی می گردد.

 

  منابع

  منابع مقاله به روش ونکوور تنظیم می گردند. به طوری که ارجاعات متنی به صورت شماره و به ترتیب ظهور در متن مشخص شده و در پایان مقاله در قسمت منابع به ترتیب ظهور متن شماره گذاری می گردند. در متن، بعد از استفاده از هر منبع، شماره منبع داخل پرانتز درج شود.

  توجه: با توجه به شرایط نمایه شدن مجلات علمی و پژوهشی در پایگاه های اطلاعاتی معتبر دنیا لازم است، تمام منابع فارسی به زبان انگلیسی آوانویسی شوند.

 

  نحوه نگارش منابع اعم از مقاله یا کتاب به شرح ذیل می باشد:

  1ـ منابع فارسی به صورت مقاله:

  نام خانوادگی نویسنده، نام نویسنده. عنوان مقاله. نام مجله، سال انتشار؛ شماره مجله: صفحات.

  مثال: رضایی آذرمیدخت، بحرینی مسعود، سروقد سیروس، شهامت شهره. پیش بینی رضایت شغلی پرستاران بر اساس هوش هیجانی و صلاحیت. طب جنوب 1392؛ دوره 16، شماره 2: صفحات: 128 تا 137.

  مثال آوانویسی به انگلیسی :

  Rezaie A, Bahreini M, Sarvghad S, Shahamat Sh. Perediction of nurses` job satisfaction by their emotional intellijence and comtetence. ISMJ. 2013; 16(2):128-137

 

  2ـ منابع فارسی به صورت کتاب:

  نام خانوادگی نویسنده، نام نویسنده(مؤلفین).عنوان کتاب، شماره چاپ، نام شهر، محل چاپ: اسم ناشرریال سال انتشار.

  مثال: محمدی حسن، جلیلی حسین(مؤلفین)، تضمین کیفیت آزمایشگاهی، چاپ دوم تهران: مرکز نشر دانشگاهی، 1375.

 

  3ـ منابع پایان نامه:

  نام خانوادگی نویسنده، نام نویسنده، عنوان پژوهش. پایان نامه کارشناسی ارشد(دکتری) رشته، شهر: نام مرکز آموزشی، نام دانشگاه، سال

 

  4ـ منابع انکلیسی به صورت مقاله :

  نام خانوادگی نویسنده، حرف اول نام نویسنده(نویسندگان). عنوان مقاله. نام مجله. سال انتشار؛ شماره مجله: صفحات. نام نویسندگان تا شش نفر نوشته شود و اگر تعداد بیش از شش نفر بود به دنبال کلمه et al ذکر گردد.

  مثال: Vaga KJ, Pina I, Krevsky B. Heart transplantation is associated with an increased risk for pancreatobiliary disease. Annals Internal Medicine. 1996; 124(11): 980 -3.

 

  5- منابع انگلیسی به صورت کتاب:

 

  نام خانوادگی نویسنده (نویسندگان)، حرف اول نام نویسنده (نویسندگان ). عنوان کتاب . نوبت چاپ، شهر محل انتشار: اسم ناشر؛ سال انتشار .

  مثال :

  - Ringsven MK, Bond D. Gerontology and leadership skills for nurses. Albany (NY): Delmar Publishers; 1996 .

  - اگر منبع مورد استفاده فصلی از کتاب باشد

  - Phillips SJ, Whisnant JP. Hypertension and stroke. In: Laragh JH, Brenner BM , editors. Hypertension: pathophysiology, diagnosis, and management. New York: Raven Press; 1995. P. 465-78 .

  6 – استفاده از منابع اینترنتی ( فارسی و انگلیسی ):

  - Hughes, J. Satisfaction with Medical Care: A review of the Field. www. chagesufer. com/hlth/patsa. html. Accessed: Feb 2 2003-05-2003.

  - National Library of Medicine. (2000). Fact Sheet. Medical Subject Headings (MeSH). [on-line]. Available: http://www. nlm. nih. gov/pubs/factsheets/mesh.html. Accessed June 7, 2000.

  توجه : چاپ و انتشار مطالب مجله پس از کسب اجازه از سر دبیر مجله و با ذکر مأخذ مجاز است .

  ـ کلیه حقوق برای ناشر محفوظ است.

  -در پایان از شما نویسنده محترم درخواست می شود با مطالعه مندرجات راهنمای نویسندگان مقاله خود را تنظیم و با ثبت نام و گرفتن نام کاربر و رمز عبور در سایت مجله مقاله را ارسال فرمایید.

  

  

 

 

 

 

 

دفعات مشاهده: 3980 بار   |   دفعات چاپ: 495 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 29 بار   |   0 نظر
::
نشریه علمی پرستاری گروههای آسیب پذیر Nursing of the Vulnerables
Persian site map - English site map - Created in 0.052 seconds with 888 queries by yektaweb 3461